Wiadomości

Promocja profilaktyki, a wystąpienia publiczne

Data publikacji 02.11.2017

Te zagadnienia przedstawili policjanci uczniom Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 w Inowrocławiu. Właśnie tą tematyką były zainteresowane klasy mundurowe.

Na zaproszenie Pana Henryka Domagały, nauczyciela ZSP nr 1, który uczy w klasach mundurowych, zajęcia w szkole poprowadziła dwójka policjantów. Z racji tego, że uczniowie byli zaciekawieni profilaktyką oraz wystąpieniami publicznymi, lekcje warsztatowe zorganizowała Oficer Prasowy Komendanta Powiatowego Policji w Inowrocławiu asp. szt. Izabella Drobniecka i referent Wydziału Prewencji st. sierż. Michał Parzyszek, który m.in. prowadził profilaktyczny festiwal „poPATrz“.

Uczniowie klas mundurowych często udzielają się w działaniach profilaktycznych proponowanych i realizowanych przez inowrocławską Policją. Biorą udział w festynach o charakterze prewencyjnym, meetingach, konkursach, by się realizować i poszerzać swoją wiedzę oraz umiejętności. Poznają również potencjalne zagrożenia i te realne, by umieć na nie reagować.

Z racji tego, że udział w profilaktyce idzie często „w parze“ z prezentowaniem zagadnień w mediach, młodzież była zaciekawiona jak to robić. Policjanci zainteresowali uczniów zasadami, metodami i formami wystąpień publicznych promujących profilaktykę społeczną.

To ważne, by mieć świadomość, że prezentowanie wartości profilaktycznych, szczególnie, gdy chodzi o bezpieczeństwo, może mieć wpływ na postawy innych rówieśników. Dlatego prócz formy interaktywnego wykładu, policjanci przygotowali warsztaty. Uczniowie mieli okazję nagrań swoich wypowiedzi na kamerę i ocenienia się w zakresie: zainteresowania innych bezpieczeństwem, merytoryki, komtetencji, poprawności językowej itp. Było ciekawie. Dwie lekcje minęły bardzo intensywnie i szybko. Sposób prowadzenia lekcji przez policjantów, uczniom się podobał, za co nagrodzili mundurowych gromkimi brawami.

To ważne, by z młodzieżą rozmawiać o bezpieczeństwie, a zwłaszcza profilaktycznych działaniach, które mają zapobiegać przykrym skutkom. Warto proponować im wciąż nowe formy edukacji.

 

Powrót na górę strony